Upiór

TUM! TU-DU-du-DOO-doom! Toom-TOOM-tum-TUM-DOOOOOM!
organy nt. Upiora

obrazek
Upiór
Właściwości: Składa żyrandol, da się go zabić tylko posążkiem
Stopień rewolowania: 0
Oznaczenia: Niezwiązana

Upiór (bo pierze) to samotniczo działająca postać, której celem jest złożenie całego żyrandola, rozdysponowanego w częściach po każdej frakcji drużynowej.

Rozdysponowanie żyrandola

Na początku gry przywódca każdej frakcji drużynowej otrzymuje jedną część żyrandola i rozdysponowuje go w swojej frakcji (burmistrz podaje postać nowego posiadacza). Część nie jest normalnie kradziona; w razie śmierci posiadacza trafia ona do osoby bezpośrednio niżej w hierarchii; jeśli takiej nie ma, to do przywódcy frakcji; jeśli była to ostatnia osoba we frakcji, to część trafia do Upiora.

Generalne właściwości Upiora

Upiora nie da się normalnie zabić (chyba że w ramach działań frakcyjnych Indian posiadających prawdziwy posążek). Jakiekolwiek trafienie prawdziwego posążka do Upiora powoduje jednak jego śmierć. Upiór nie może zostać wilkołakiem.

Upiór co noc pierze jedną osobę. Jeśli osoba uprana posiadała prawdziwy posążek, Upiór ginie. Jeśli osoba uprana posiadała fałszywy posążek, Upiór zabija osobę upraną. Jeśli osoba uprana posiadała część od żyrandola, Upiór przejmuje ją i zyskuje przypisaną do niej umiejętność. Umiejętności wymagające nocnej aktywności mogę być używane tylko pojedynczo (jedna taka akcja na noc).

Umiejętności żyrandolowe

  • Miasto: Wymaga na Mannitou powieszenie wszystkich rozpatrywanych osób (przez charakterystyczny gest w głosowaniu).
  • Bandyci: Jednorazowy szantaż wybranej osoby.
  • Indianie: Jednokrotne poznanie postaci wybranej osoby.
  • Ufole: Jednorazowe działanie Detektora.
  • Bandianie: Jeżeli wejdzie w posiadanie posążka, traci go na rzecz poprzedniego właściciela (ale nie ginie). Ta ochrona jest jednorazowa.
  • Murzyni: (Murzyn nie może uciec z częścią, o ile nie jest ostatni) Zaczernienie - sekwencja nocy się powtarza (noc 6-2) itp.
  • Bogowie: Jednorazowe dodatkowe pranie z 25% szansy na śmierć upranego.
  • Chińczycy: Jednorazowe działanie głosu ludu.
  • Team Fronkensztejn: Wskrzesza jedną osobę za cenę śmierci innej.
  • Wariaci: Możliwość włączenia Armageddonu. Może to prowadzić do wygranej wariatów.
  • Rośliny: Niszczy dwa najbliższe trupy (po lewej i po prawej).
  • Partyzanci: Dostaje 7 stopień rewolowania.
  • Agenci: Jedno ponowne użycie dowolnej części żyrandola.

Fabuła

Upiót - todo

Warianty i ciekawostki