Turysta

Kulturysta? Jaki kulturysta?
z dialogów Mannitou

obrazek
Turysta
Właściwości: Zalicza wszystkie możliwe atrakcje w grze
Stopień rewolowania: i
Oznaczenia:

Turysta to działająca samotnie postać, której celem jest zaliczenie bycia celem różnych działań i znajdowania się w różnych stanach.

Co noc Turysta turuje jedną osobę. Osoba sturowana poznaje Turystę i jest uznawana za szantażowaną i śledzoną przez niego aż do najbliższego wieczoru, musi jednak wybrać Turystę jako cel każdej nocnej akcji, w której ma decydujący głos (w tym zarówno akcje postaci jak i frakcji) i z której może skorzystać. Na ten przymus nie działa oczywiście szantaż.

Turysta ma nietypowy stopień rewolowania i (jedność urojona, pierwiastek kwadratowy z -1 - jak zwał tak zwał). Oznacza to, że przegrywa on pojedynki z osobami o stopniu rewolowania niższym niż 4, a wygrywa z osobami o stopniu rewolowania wyższym od 7.

Aby wygrać turysta musi (kolejność przypadkowa):

  • przynajmniej na moment mieć w posiadaniu prawdziwy posążek;
  • przynajmniej raz zostać wybranym jako kandydat do przeszukania;
  • przynajmniej raz zostać okradzionym;
  • przynajmniej raz musi nastąpić próba jego zabójstwa (lub wieszania bądź linczu);
  • (tylko jeżeli grają Chińczycy) Przynajmniej na moment musi mieć w posiadaniu fałszywy posążek;
  • (tylko jeżeli grają inne frakcje jednoosobowe z "celowalnymi" nocnymi akcjami) Przynajmniej raz musi zostać wybrany na cel akcji frakcji jednoosobowej.

Turysta nie jest informowany o zaliczeniu jednego z celów.

Ponieważ Turysta zawsze ma bałagan w bagażu, każda pierwsza próba okradzenia go po uzyskaniu przez niego posążka kończy się porażką. Za każdą próbę okradzenia go Turysta otrzymuje jedno życie (złodziej znajduje złoto i jest przekonany, że Turysta ma go więcej - więc stara się nie dopuścić do jego śmierci).

Turysta ma niewiarygodne szczęście. W dowolnym momencie może się ujawnić, przez co zdejmowane są z niego wszystkie stany poza stopniem rewolowania. Ponadto przez dobę od ujawnienia się jest on nieśmiertelny (ale próby jego zabójstwa liczą się do jego listy celów).

Fabuła

Turysta - todo

Warianty i ciekawostki

  • Turysta jest, oczywiście, wzorowany na pewnym czterookim cudzoziemcu z prozy niejakiego P. Tratchetta.
  • Turysta jest niepolecany w przypadku gier w gronach mniejszych niż 15 osób.