Saksofonista

Cytatów na temat działania tej postaci jest zdecydowanie zbyt wiele. Cóż, wszyscy się tym interesują, prawda?
z dialogów Mannitou

obrazek
Saksofonista
Frakcja: Murzyni
Właściwości: Raz zmienia noc na balangę
Stopień rewolowania: 0
Oznaczenia: Psuje metagrę

Saksofonista to postać należąca do Murzynów.

Saksofonista raz na grę może ogłosić balangę. Balanga ma miejsce następnej nocy po deklaracji saksofonisty (chyba, że do tej nocy saksofonista zginie) i ma następujące właściwości:

  • Do wieczora o balandze wiedzą tylko Murzyni i Mannitou.
  • W nocy nie odbywają się ruchy żadnej frakcji oprócz Murzynów i frakcji jednoosobowych. Frakcja drużynowa w formie jednej osoby (np. Samotny Kojot po przetrzebieniu pozostałych Indian) i oddzielone postaci (np. powóz) nie ruszają się.
  • Numeracyjnie rzecz biorąc, noc posiada numer (co interesuje np. bandytów).
  • Bandyci nie mogą wsiąść na statek poranka bezpośrednio po balandze.
  • W nocy może dojść do dwóch pojedynków, ale nie obowiązują podczas nich stopnie rewolowania (zatem np. rewolwerowcy nie wygrywają automatycznie).
  • Pianista może (ale nie musi) zabić jedną osobę.
  • Śmierć saksofonisty kończy noc.

Fabuła

Saksofonista - Gwiazdy miejscowej estrady nie da się powstrzymać w jakikolwiek sposób. Nawet, jeśli nie wiadomo, kim jest. Prawo Balangi jest trwalsze od Praw Moralnych, Praw Natury i Praw Autorskich - ponieważ jest oparte na przyciąganiu ujemnie naładowanych płynów i fal dźwiękowych do dodatnie naładowanych ludzi - a moze na odwrót?

Warianty i ciekawostki