Pojedynek
gif.gif English users: This is a Polish article. Click here to enter its English equivalent.

Pojedynek to jeden z elementów Cooloo występujący w dzień. Pojedynek umożliwia graczom wzajemną eliminację pod warunkiem uzyskania odpowiedniego poparcia.

Podstawowe założenia

Pojedynek rozpoczyna się wyzwaniem gracza przez innego gracza. Gracz wyzwany ma prawo odmówić pojedynku, jeżeli żyje jakakolwiek postać gwarantująca taką możliwość (co w 99% przypadków oznacza po prostu szeryfa). Wówczas pojedynku nie uważa się za rozpoczęty. W celu limitowania śmiertelności bardzo często limituje się liczbę rozpoczętych pojedynków danego dnia (zwykle do 2), a czasem także liczbę graczy wyzywanych przez konkretnego gracza konkretnego dnia (przy czym tych graczy może on wyzywać do woli).

Po przyjęciu (czasami wymuszonym) pojedynku następują mowy obu uczestników do reszty graczy. W tym czasie pozostałych uczestników obowiązuje cisza. Następnie ma miejsce standardowe głosowanie z możliwością wstrzymania się, podczas którego gracze (oprócz pojedynkujących się) głosują, kto ma zginąć, ewentualnie kto ma wygrać.

Interpretacja wyników

Jeżeli jeden z graczy ma wyższy stopień rewolowania od drugiego, ten drugi przegrywa (i zapewne ginie) niezależnie od zebranych głosów. Sam fakt wygranej poprzez rewolowanie nie jest jednak ujawniany przez Mannitou, jeśli zwycięzca wygrałby i tak.

W przeciwnym wypadku przegrywa gracz, który przegrał głosowanie. Jeżeli doszło do "remisu z głosami" (kwestią Mannitou pozostaje interpretacja głosów osoby z priorytetem przeciwpatowym, np. burmistrza, podczas pojedynków), przegrywają obaj gracze. Jeżeli nikt nie zagłosował, nikt nie przegrywa.

Przegrywający gracze giną, jeżeli natychmiast po ujawnieniu wyników nie dojdzie do działania jakiejś postaci wpływającej na pojedynki.

Pocisk

Pocisk to humorystyczne określenie obrażania gracza podczas mowy przed pojedynkiem, wg niektórych jego nieodłącznej części.

Najczęściej dopuszczalne są pociski kpiące z postaci lub z osoby przedstawianej przez gracza. Czasami Mannitou za mniej śmieszne pociski dotyczące prawdziwego życia przeciwnika rzuca fortepian.