Lustereczko

Lustereczko, powiesz przecie, kto w tym mieście śmiecie gniecie?
z dialogów Mannitou

obrazek
Lustereczko
Właściwości: Chce poznać wszystkich; co noc "zamienia się w czyjąś postać"
Stopień rewolowania: 0
Oznaczenia: Psuje metagrę

Lustereczko to samotnie działająca postać, której celem jest poznanie postaci wszystkich graczy.

Lustereczko co turę lustruje jakąś osobę. Lustrowanie polega na poznaniu postaci wybranej osoby, a następnie wymuszonym użyciu jej umiejętności, jeśli takową posiada (zużywalnej bądź nie).

W dowolnym, ale to naprawdę dowolnym, momencie, w którym Lustereczko uzna, że poznał na skutek analizy postaci wszystkich graczy, może to zasygnalizować Mannitou i podać postaci wszystkich teoretycznie mu nieznanych osób. Jeżeli zajdzie choćby jedna pomyłka, Lustereczko ginie.

Jeśli Lustereczko posiada posążek, może zdecydować, że dokona podwójnej lustracji. Wówczas Lustereczko poznaje postaci, jak nietrudno się domyśleć, dwóch osób, jednak musi oddać posążek jednej z nich. Jeżeli obie postaci posiadają umiejętności, Lustereczko używa jednej, dowolnie wybranej.

Lustereczko wygrywa, gdy na końcu swojej aktywacji zna postacie wszystkich żyjących graczy (czy to poprzez ich ujawnienie się, czy to przez swoją umiejętność, czy przez choćby zadziwienie Lustereczka przez dziwkę).

Translacja umiejętności

Wzmianki o należeniu celu umiejętności do jakiejś frakcji chwilowo nie są zmieniane, ze względu na absurdalne efekty połączenia takich zmian ze zlustrowaniem hazardzisty.

Fabuła

Lustereczko - (todo)

Warianty i ciekawostki

  • W alternatywnym wariancie Lustereczko podaje informacje o teoretycznie nieznanych graczach na głos, co jest źródłem (czasami dużej ilości) informacji dla pozostałych graczy.
  • Początkowo Lustereczko miało kraść umiejętności zużywalne, zostało to jednak uznane za zbytnią destabilizację rozgrywki.