Lekarz

Proponuję wprowadzenie czarnej dziury jako rekwizytu zastępującego posążek. Gramy z lekarzem, więc płynący wolniej czas całkiem się nam przyda.
z dialogów Mannitou

obrazek
Lekarz
Frakcja: Miasto
Właściwości: Jednorazowo blokuje śmierć właśnie zabitej osoby
Stopień rewolowania: 0
Oznaczenia: Niepolecana Naginająca zasady

Lekarz to dość problematyczna postać należąca do miasta.

Głównym działaniem lekarza jest jednokrotne cofanie śmierci wybranej osoby tuż po jej unicestwieniu, jednak ze względu na problematyczność tej czynności wykształciło się kilka wersji jego działania. W wersji polecanej przez autorów lekarz może zadziałać w nocy, gdy wszyscy i tak śpią - wtedy działa przed poznaniem przez ogół postaci denata - lub w dzień, przy czym w tym drugim wypadku musi się ujawnić, za to może z tym poczekać do poznania postaci zabitego.

Fabuła

Lekarz - Posiadacz skalpela, nici, beczułki z krwią i środków wymiotnych może zawsze dokonać resuscytacji… chyba że znajduje się na Dzikim Zachodzie i ktoś chce czyjejś śmierci, jednocześnie wiedząc, że lekarz znajduje się w okolicy.

Warianty i ciekawostki

Uwagi

Lekarz nie wymaga wprowadzenia reguły BFT, jako że działa natychmiast po śmierci denata.

Wariant oryginalny

W K12 lekarz zawsze działa przed ujawnieniem postaci zabitego i nigdy się nie ujawnia. Skutkuje to mocnym wydłużeniem rozgrywki, jako że do momentu zadziałania bądź śmierci lekarza każda śmierć w dzień powoduje konieczność chwilowego uśpienia wszystkich graczy.