Hazardzista

Hm, to ciekawe. Zgodnie z obecnymi regułami, hazardzista powinien teraz przejąć posążek i zginąć. Cóż. Za wiele tego dobrego, stary, na którą opcję się decydujesz?
z dialogów Mannitou

obrazek
Hazardzista
Frakcja: Miasto
Właściwości: Inicjalizuje wielką serię zabójstw z potencjałem samobójczym
Stopień rewolowania: 0
Oznaczenia: Dla dużej frakcji Dla dużej grupy Zabójcza Do kminienia Mocna

Hazardzista to postać należąca do miasta, przeznaczona dla dużej ilości osób.

Od którejś nocy (zależnie od wariantu) hazardzista może, w swoim momencie w sekwencji, raz na grę, zacząć rosyjską ruletkę. Ruletka polega na wskazywaniu przez hazardzistę kolejnych osób, a potem:

  1. Jeżeli h. trafi na miastowego z posążkiem, opcjonalnie przejmuje posążek i kończy ruletkę.
  2. Jeżeli h. trafi na innego miastowego, ginie i kończy ruletkę.
  3. Jeżeli h. trafi na niemiastowego z posążkiem, przejmuje posążek, zabija wskazanego i kończy ruletkę.
  4. Jeżeli h. trafi na niemiastowego, zabija go i kontynuuje ruletkę.

Fabuła

Hazardzista - Rosyjska ruletka to jest to! Zwłaszcza, gdy dysponuje się magicznym pistoletem marki TOMSON! No dobra, pistolet hazardzisty może i nie jest magiczny. Za to wypuszcza kulę tak wolną, że jeżeli z okrzyków ofiary wynika, że jest miastowym, zawsze można honorowo się na nią - tak, KULĘ - rzucić.

Warianty i ciekawostki

Autorzy polecają zezwolenie na ruletkę od trzeciej nocy. Z kolei K12 zezwala na nią od drugiej nocy i (najprawdopodobniej) nie uwzględnia w regułach przypadku miastowego z posążkiem (patrz cytat).

Spotkano się również z wariantem, wg którego hazardzista kontynuuje grę po zdobyciu posążka, który koniec końców trafia do miastowego będącego przyczyną jego śmierci. Wariant ten jest wysoce niepolecany, gdyż:

  • znacznie zwiększa liczbę zmarłych na skutek ruletki;
  • powoduje trafienie posązka do niemal losowego miastowego, znacznie utrudniając jego przejęcie niedobitkom innych frakcji.

Koniec końców, wariant ten sprawia, że hazardzista staje się w praktyce osobą bryłującą.