Frakcje
gif.gif English users: This is a Polish article. Click here to enter its English equivalent.

Frakcje to drużyny, w których znajdują się gracze. Wyróżnia się frakcje normalne (drużynowe) i jednoosobowe (samotników).

Podstawy

Założenia podczas tworzenia gry

Frakcja posiada zdefiniowany cel. Po osiągnięciu przez frakcję celu wszyscy jej obecni członkowie wygrywają grę, niezależnie od tego, czy żyją, czy nie.

Postaci w grze są przypisane początkowo do frakcji. Dzięki temu można tworzyć rozmaite mocno wpływające na rozgrywkę postaci, które jednocześnie nie psują mechaniki gry i są zawsze dosyć interesujące. Przykładowo postać umożliwiająca zabicie znacznej części graczy pod prostymi warunkami nie nadaje się do frakcji, której celem jest zabicie znacznej ilości osób; z kolei postać powodująca zabicie dużej ilości osób pod dziwnymi warunkami nie ma zwykle racji bytu poza taką frakcją.

Frakcje jednoosobowe

Jakkolwiek idiotycznie to brzmi, Cooloo dopuszcza do gry frakcje jednoosobowe. Frakcje te nie są lubiane zwykle w gronach, gdzie panuje rozgrywka oparta na dyskusji, a nie na mechanice; z drugiej strony umożliwiają one stosunkowe proste odświeżenie reguł, co "mechaników" bardzo interesuje.

Typowy członek frakcji jednoosobowej (tj. samotnik) ma albo bardzo prosty cel to zrealizowania, albo wyjątkowo duży wpływ na grę; ma to mu rekompensować brak jakiegokolwiek wsparcia.

Osobnym przypadkiem jest Wilkołak, który zaczyna grę jako frakcja jednoosobowa, ale w założenia ma wpisane rozszerzanie drużyny.

Zmiana frakcji

Elementem awangardowym w Cooloo jest możliwość wprowadzenia reguł umożliwiających graczom zmianę frakcji (ale jej niewymuszających). Oto lista opcjonalnych elementów z takim wpływem na grę:

  1. Wspomniana frakcja wilkołaków, zaczynająca jako jeden wilkołak.
  2. Niewspomniana frakcja jednoosobowa Bruce Willis.
  3. Niektóre zdarzenia.

O niektórych frakcjach drużynowych

Najważniejszą frakcją Cooloo, przypominającą o jego mafijnym rodowodzie, jest miasto, wygrywające, jeżeli zdobędzie posążek w dzień, bądź też jakiś jego członek utrzyma go do końca nocy. Przeciwwagę dla miasta stanowią bandyci, którzy wygrywają, jeśli będą posiadać posążek rankiem po upływie kilku dni (kiedy przypłynie po nich statek). Niejako na boku stoją Indianie, których celem jest zabicie każdego nie-Indianina.

Ufole wygrywają grę po posiadaniu posążka przez trzy noce. Podobny cel mają Murzyni, co noc zeskrobujący z posiadanego posążka złoto w celu zorganizowania masowej ucieczki. Chińczycy mają na celu rozprzestrzenić w miasteczku fałszywe posążki. Wymyślonych frakcji jest o wiele więcej, jednak nie wszystkie jeszcze nadają się do testowania. Trwa transfer danych na ich temat.

Alfabetyczna lista wszystkich opisanych frakcji

Frakcje normalne

Frakcje jednoosobowe