Dzień szczerości

- Mannitou, powiedz jeden, jedyny raz, że frakcją, której najbardziej nie lubisz, są Indianie. Wystarczy tylko, żebyś nie był Indianinem.
- Być może zainteresuje Cię fakt, że jako Wielki Duch nie znajduję się na tej planecie.
- Więc?
- Nic by to nie dało.

z dialogów Mannitou

obrazek
Dzień szczerości
Tajny? Nie
Opis: Każdy wymienia jedną frakcję, do której nie należy
Oznaczenia: Klasa I Zdarzenie punktowe

Szablonowe zdarzenie to zdarzenie klasy meta.

Dokładny opis działania

Każdy z graczy wymienia (pod groźbą fortepianu) zgodnie z prawdą jedną frakcję, która bierze udział w grze, z której na pewno nie jest. Nie wolno wymieniać frakcji jednoosobowych. Osoby z frakcji jednoos. mogą wymienić dowolną frakcję. Frakcja wilkołaków również nie wchodzi w rachubę.
Wyliczanie kończy się, gdy jakaś osoba dostanie fortepianem lub gdy wszyscy zdradzą tę informację zgodnie z prawdą.

Fabuła

Wszyscy w Bumbum City wiedzą, że w Dzień Szczerości, jak co roku, z kosmosu nadciąga samonaprowadzający fortepian. Fortepian celuje w osoby, które są nieszczere. Dlatego obradujący w radzie ustalili, że to dobra okazja na rutynowe sprawdzenie poglądów wśród obradujących. Jednak aby nie pogwałcić zasady o zachowaniu ukrytej tożsamości, zamiast zdradzać własną przynależność frakcyjną, każdy z radnych musi zdradzić, której ze stron w miasteczku najbardziej nie popiera (nie można nie popierać własnej frakcji). Dzięki samonaprowadzającemu fortepianowi, mają pewność, że nikt nie skłamie.

Warianty i ciekawostki

  • Fabularnie rzecz biorąc, frakcje jednoosobowe i wilkołaki nie są znane mieszkańcom, więc nie mogą ich nie popierać.
  • Nie powinno się liczyć wymarłych frakcji jako popieralne, bo już ich nie ma.
  • Gdyby niepokorny gracz wymienił więcej niż tyle, ile miał wymienić, liczą się pierwsze które wymienił i nie dostaje fortepianem.
  • Wariant dla większej ilości frakcji: każdy wymienia tyle frakcji, aby zostały 3, do których może należeć. W tym wariancie liczą się frakcje jednoosobowe.