Bryłowanie i trollowanie

Bryłowanie i trollowanie to dwa odmienne przypadki zachowań graczy powodujących zepsucie się stabilności rozgrywki.

Z bryłowaniem przez jakąś osobę mamy do czynienia, kiedy postać ta sprytnie i nieprzewidywalnie wykorzystuje różne aspekty zaistniałej sytuacji, włącznie z niedoprecyzowanymi cechami własnej postaci, zapewniając swojej frakcji zwycięstwo, jednak kompletnie psując wszystkim, czasami włącznie ze sobą, przyjemność z gry.

Z trollowaniem mamy do czynienia, kiedy jakaś osoba, pokrętnie wykorzystując sytuację, postać, event itd. dokonuje celowych, humorystycznych na swój sposób działań prowadzących do sporego zamieszania i często odebrania innym graczom przyjemności z gry. Gracze trollujący niejednokrotnie niepostrzeżenie łamią zasady, przekonując na przykład Mannitou do własnej interpretacji zasad czy zachęcając innych graczy do absurdalnych działań.

Podstawową różnicą między tymi zachowaniami jest cel przedstawionego działania gracza, które technicznie rzecz ujmując może się nie różnić. Przykładowo, rozważmy sytuację, w której Mannitou nie doprecyzował, że Indianie, zabijając normalnie w nocy, muszą wybrać osobę spoza swojej frakcji. Bryłowaniem niektórzy nazwą sytuację, w której w pewnym momencie Indianie postanawiają się zabić, żeby przyspieszyć wkroczenie do akcji Samotnego Kojota, lub utrzymać wysoką ilość potencjalnie przeszukiwanych podejrzanych o bandytyzm. O trollowaniu mówimy na przykład, kiedy Indianie zabijają się, by nie dać satysfakcji radzie biorącej wcześniej pod uwagę ich zabójstwo jako pewne ujawnienie tożsamości jednej innej osoby, albo zareagować na twierdzenie o bezużyteczności Płonącego Szału.

O ile oba te zachowania można eliminować przez zmiany zasad, to blokowanie dwuznacznie odbieranego trollowania nie jest popierane przez autorów, zwłaszcza że zachodzi ono tylko na życzenie (co najmniej) jednego z graczy. Ponadto należy pamiętać, iż są one odbierane dosyć subiektywnie.