Armageddon

Armageddon to bardzo szczególny stan gry osiągany przez nią w kilku sytuacjach. Pierwotnym powodem Armageddonu były i pozostają działania zbiorcze wariatów, jednak możliwe są inne przyczyny zaistnienia tego zjawiska.

Ogólnoświatowe efekty Armageddonu

  • Niezależnie od przyczyny Armageddonu, wariaci mogą wygrać grę po trzech dobach jego trwania, jeśli posiadają jakikolwiek posążek.
  • W razie toczenia się gry ze zdarzeniami, codziennie trafiają się dwa zdarzenia zamiast jednego.
  • Jeżeli w ciągu poprzedniej doby zginęło co najmniej 7 osób, pojedynki nie odbywają się.
  • Jeżeli w ciągu poprzedniej doby zginęło od 1 do 4 osób, w dzień może odbyć się jeden pojedynek więcej niż dopuszczają to typowe reguły.
  • Jeżeli w ciągu poprzedniej doby nikt nie zginął, oprócz dodatkowego pojedynku dochodzi możliwość nielimitowanych walk między osobami, które pojedynki wygrały. Jeżeli mimo tego nikt nie zginie do przeszukania, niezależnie od pozostałych reguł jedna osoba zostaje powieszona.
  • Próba uśmiercenia jakiejkolwiek osoby, włącznie ze sobą, w nocy, ma 25% szansy niepowodzenia, o którym informowani są wszyscy.
  • Co trzecia noc, zaczynając od pierwszej zaczynającej się podczas Armageddonu, ma odwróconą sekwencję.

Osobiste efekty Armageddonu

  • Miasto odczuwa przede wszystkim efekty zbiorowe.
  • Nonocne zbiorowe zabójstwa Indian mają aż 50% prawdopodobieństwa niepowodzenia.
    • Obecność wodza umożliwia Indianom wykrycie wszystkich osób powodujących Armageddon.
    • Szaman uzyskuje możliwość stałego uświnienia jednej osoby do momentu, kiedy osoba ta przejmie posążek, co kończy się przejęciem go przez szamana.
  • Chińczycy nie otrzymują dodatkowych fałszywych posążków, jeśli nie trzymają prawdziwego.
  • Ten, którego imienia nikt nie pamięta, uzyskuje możliwość zamnezjowania jednej osoby, uniemożliwiającej jej budzenie się w nocy do końca Armageddonu.
  • Niewyleczone wilkołaki tracą zarówno konieczność pożywiania się, jak i nocną ochronę przed śmiercią.
  • Chuck Norris nie może wygrać do momentu zakończenia Armageddonu, jednak jego conocne działanie zabija również ewentualnych powodujących Armageddon.
  • Janosik uzyskuje jednokrotną możliwość zabicia jakiejś osoby.
  • Frau Blucher uzyskuje możliwość jednokrotnego zabicia właściciela posążka.

Kończenie Armageddonu

Najprostszym sposobem na zakończenie Armageddonu jest zakończenie gry. Innym sposobem jest zabicie wszystkich osób powodujących zaistniały Armageddon. Bardzo często dodatkowy Armageddon sam zawiera reguły na temat możliwości zakończenia się.